Våre nærområder

I en skog like ved barnehagen har vi vår helt egne naturlekeplass med tilhørende grillhytte "Bjørnehiet", vi har også en teltlavvo i "Hakkebakken" som kun er et steinkast unna, og i "Olineskogen" og "Trollskogen" er det bare fantasien som setter grenser.

Bj.hietBH2BH3

Dette er naturlekeplassen vår i Bjørnehiet.

Vår fine "grillhytte" i Bjørnehiet - her er det fint å tenne opp på kalde dager, så vi kan varme oss. Her kan vi også tegne, lage varmmat, spille spill, lese eventyr og utenfor har vi tilrettelagt for spikking, saging osv. :)

Her er Hakkebakken, med teltlavvo som vi tenner opp i for å holde varmen. Vi har også en grillplass på uteområdet her. Dette stedet er et fint utgangspunkt for skileik på vinteren, og insektsjakt på sommeren, og med åkeren like ved får vi fulgt med på bondens gjøremål også :)

Olineskogen ligger ikke langt unna barnehagen, en fin gåtur. Her får barna utfoldt seg, brukt fantasien, undret seg og ikke minst lekt seg sammen. Det samme gjelder Trollskogen, som ligger på andre siden av bekken for barnehagen: