Revongan 🦊

Revongan er 0-2 åringene våre

På Revongan finner vi de minste barna i barnehagen. Og her er det faste rutiner, trygghet og omsorg som dominerer hverdagen. Vi ønsker at tilvenningen i barnehagen skal bli en positiv opplevelse for barna, og at barna blir møtt ut ifra sine forutsetninger og behov. Vi ønsker at oppstarten skal bli så fin og rolig som mulig, og legger derfor opp til faste rutiner som måltid, bleieskift, soving og påkledning ved utetid. Vi vil starte hver dag med en liten samlingsstund, der faste sanger og regler vil høre med. På denne måten kan vi skape trygge og forutsigbare rutiner.

Siden vi er en friluftsbarnehage tilbringer vi mye tid ute, og barna få kjenne litt på forskjellig vær. Vi har faste turmål som vi bruker flittig, både til fots og på trilletur. I barnehagen har vi Bjørnehiet som ligger nede i skogen, og har både grillhytte og naturlekeplass. Her er innbys det til både lek, utforsking og grovmotorisk utvikling. Og vi har Hakkebakken, der vi har satt opp lavvo med vedovn inni.

Vi vil ha stort fokus på at barna skal få kjennskap til de forskjellige årstidene, både inne friluftsliv og gårdsliv.